Curiosa Mathematica - deel 2
Curiosa Mathematica - deel 2
Home
OVERZICHT VAN DEEL 2
2.1 Getalspelletjes
2.2 Ei-tangram, Hart-tangram en Twingram
2.3 Deelbaar door 7, 11 of 13
2.4 De driehoek en de rechthoek en de piramide van Pascal - binomium en multinomium
2.5 Som van kwadraten en derdemachten
2.6 Een ode aan Leon van den Broek
2.7 Ontsnappingssnelheid en geostationaire baan
2.8 Rekenkundig, meetkundig en harmonisch gemiddelde
2.9 Tovergetallen en getallen in de bijbel
2.10 Gili's magisch vierkant
2.11 Het duivenhokprincipe
2.12 Het probleem van Fagnano
2.13 Exhaustiemethode van Archimedes
2.14 Drie wiskunderaadsels
2.15 De PHILINK-tafeltjes
2.16 Mijn kaartentruc en het rekenwonder
2.17 Met een beetje wiskunde het noorden bepalen
2.18 Een gulden kwartet en GNOMON
2.19 Drie kalender-raadseltjes
2.20 Manueel de vierkantswortel trekken uit een getal
2.21 De kokinje (lichaam van Steinmetz)
2.22 Kwadraten en derdemachten
2.23 De lenzenwet
2.24 Vier goocheltrucs en drie rekentrucs
2.25 Mijn bewijs van de stelling van Pythagoras
2.26 1/9801, 1/81 , 1/7 en 1/98
SCHAKELAAR
Maak jouw eigen website met
JouwWeb
Maak jouw eigen website met JouwWeb